Aarhus Teater
Teatergaden
8000 Aarhus C
Email: info@aarhusteater.dk
Telefon: 89 33 23 00
CVR: 38404016
Pr. 6. februar 2024 skifter Aarhus Teater fra Billetten A/S til TIXLY billetsystem. Dette betyder, at alle køb overgår til Aarhus Teater. Aarhus Teater tager ansvar for tidligere køb gjort gennem Billetten A/S til Aarhus Teater. Køb gjort før den 6. februar er stadig gyldige, overgår til Aarhus Teater og er fra denne dato Billetten A/S uvedkommende. Alle køb der foretages efter den 6. februar 2024 vil være underlagt de reviderede handelsbetingelser.
Når du køber eller bestiller billetter ved Aarhus Teater, sker det igennem vores samarbejdspartner Tixly, som registrerer information på dig som køber, herunder navn, adresse, e-mail og betalingskort. Informationerne bruges til at sende købte billetter og praktiske informationer til dig. Hvis der er problemer med et køb, eller hvis der for eksempel sker en aflysning eller lignende, vil oplysningerne blive brugt til at kontakte dig.
I tillæg til hvad der fremgår om opbevaring af personoplysninger i vores Cookiepolitik, opbevares oplysninger om køb i det omfang Aarhus Teater er forpligtet til, i henhold til relevant gældende lovgivning og andre relevante regler og retningslinjer.
Ligeledes gælder, i tillæg til hvad der fremgår af vores Cookiepolitik, at dine personoplysninger generelt kan bruges til at kontakte dig i forbindelse med oplysninger om tilsvarende arrangementer, hvor det formodes, at du har en interesse i at modtage informationerne. Hvis dine personoplysninger bruges i markedsføringsøjemed, vil det altid ske under iagttagelse af relevant gældende lovgivning, herunder markedsføringsloven.
Alle billetpriser ved Aarhus Teater er oplyst inkl. moms og billetgebyr. Billetgebyr er på DKK 15,- (inkl. moms) pr. billet. Gebyret refunderes ved eventuelle aflysninger.
På www.aarhusteater.dk kan der betales med Dankort, Mastercard, VISA, Maestro og MobilePay.
Du betaler for dine køb umiddelbart ved bestillingen. Dit køb er bindende, når vi har modtaget og registreret betalingen. Kommunikation vedrørende elektronisk betaling sker i krypteret form. Information vedrørende dit betalingskort sendes direkte til kortindløseren (Nets).
Når du har foretaget et køb, opfordrer vi dig til at kontrollere, om det trukne beløb på din bankkonto er korrekt - særligt hvis der opstår tvivl, om et køb er gennemført f.eks. hvis der i forbindelse med køb på vores hjemmeside vises en fejlmelding inden kvitteringssiden.
Online køb af billetter
Når du køber billetter på aarhusteater.dk får du tilsendt en kvitterings-mail hvori der er et link til at kunne hente billetterne ned som en PDF. Herefter kan du enten printe billetten og medbringe den i fysisk form eller fremvise billetten på din telefon eller tablet ved indgangen til forestillingen. Billetter sendes ikke med brev.
Hvis du ikke har modtaget en kvitteringsmail eller billetterne indenfor 24 timer efter du har foretaget købet, skal du kontakte vores billetservice. Inden du kontakter billetservice, beder vi dig undersøge, om kvitteringsmailen eller dine billetter er i din spam-indbakke.
Køb af fysiske billetter i Billetservice
Ved køb af billetter i Billetservice samt køb hvor billetten udskrives til køber med det samme, gælder samme betingelser som ved onlinekøb af billetter. Der bedes stadig om kontaktinformation på køber for at kunne meddele om eventuelle ændringer eller aflysninger. Billetter kan kun købes ved personligt fremmøde. Billetter kan ikke sendes pr. brev.
Når du køber et gavekort online på aarhusteater.dk, bliver det tilsendt som vedhæftet pdf til den e-mailadresse som er oplyst ved købet. Der pålægges ikke gebyr på gavekort købt online på vores hjemmeside. Når du modtager dit gavekort, opfordrer vi dig til at kontrollere, at gavekortet indeholder de korrekte oplysninger. Hvis oplysningerne ikke stemmer overens med det købte, skal du kontakte vores billetservice.
Gavekort kan også købes fysisk hos billetservice på Aarhus Teater i åbningstiden og beløbet kan benyttes til Aarhus Teaters forestillinger og arrangementer, samt i Restaurant Hack. Gavekort kan ikke benyttes til pausebaren eller til arrangementer, hvor billetterne ikke sælges af Aarhus Teater. Gavekort har en gyldighed på 3 år fra udstedelsesdato, og udløbsdatoen kan ses direkte på gavekortet eller oplyses ved at kontakte Aarhus Teaters Billetservice.
Der er ikke fortrydelsesret på billetter. Onlinekøb af billetter er desuden ikke omfattet af fortrydelsesretten i henhold til forbrugeraftaleloven, jf. lovens § 18, stk. 2, nr. 12. Du kan derfor ikke få refunderet billetten.
Der er ikke fortrydelsesret på gavekort. Elektroniske gavekort købt på aarhusteater.dk kan dog udbetales kontant. For udbetaling af gavekort indenfor gavekortets gyldighedsperiode tages et håndteringsgebyr på DKK 25,- (inkl. Moms). Gavekort har en gyldighed på 3 år fra udstedelsesdato. Udløbsdatoen kan ses direkte på gavekortet eller oplyses ved at kontakte Aarhus Teaters Kundeservice.
Dine billetter til kan ombyttes til en anden spilledag i spilleperioden. Bemærk, at der kun kan ombyttes til samme forestilling. Ombytning af billetter samt teatermenu fra Hack, skal ske senest fem hverdage inden forestillingen spiller.
Er dine billetter købt online, kan du selv ombytte dine billetter ved at logge ind på din kundeprofil. Hver ordre kan ombyttes online op til to gange gratis. Herefter pålægges et håndteringsgebyr på DKK 50,- (inkl. Moms) pr. ordre.
Du kan også ombytte dine billetter ved at sende en mail til billet@aarhusteater.dk. Her pålægges der et håndteringsgebyr på DKK 50,- (inkl. Moms) pr. ordre. Ombytningen kan ikke ske via brev.
Kunden betaler en hver difference ved ombytning af billetter, og der refunderes ikke penge ved køb af billigere billetter. Billetter kan ikke ombyttes til gavekort eller kontanter.
Billet med påtrykt stregkode samt ordrenr. er dit adgangs-bevis til et konkret arrangement. Billetten kan fremvises på din telefon/tablet, evt. som pdf, eller printet på papir, men er kun gyldig, såfremt stregkoden er synlig og aktiv. Det betyder, at billetter, hvor stregkode er utydelig eller billetter som er blevet annulleret pga. bortkomst eller ombytning til en anden dag mv., ikke er gyldige. Koden accepteres kun én gang ved adgang til arrangementet. Billetten kan altså ikke forsøges anvendt flere gange eller kopieres.
Vær opmærksom på, at det i Danmark er ulovligt at udbyde og videresælge billetter til en højere pris, end de oprindeligt har kostet (inkl. serviceomkostninger). Ulovlig kopiering eller ulovligt videresalg af billetter kan medføre, at du ikke får adgang til arrangementet.
Aflysninger oplyses på hjemmesiden, samt sendes så vidt muligt til oplyste mail og sms.
Aflyses forestillingen før start eller inden halvdelen af forestillingen er gennemført, kan din billet inkl. gebyr refunderes og du vil modtage besked derom. Hvis over halvdelen af forestillingen er gennemført refunderes eller ombyttes billetten ikke. Billetter kan kun refunderes i den igangværende sæson.
Billetter der af køber ikke benyttes pga. sygdom, vejrlige forhold eller lignende refunderes ikke.
Særligt om refusion af køb foretaget før den 6. februar 2024
I forbindelse med skifte af billetsalgsudbyder den 6. februar 2024, gøres der opmærksom på at billetter købt før den 6. februar 2024 ikke kan refunderes direkte til købers konto. Der vil derfor blive udstedt et gavekort, som kan benyttes på alle Aarhus Teaters forestillinger. Ønskes pengene tilbagebetalt på konto, bedes du kontakte Aarhus Teater på mail: info@aarhusteater.dk. Oplys heri navn, ordrenummer samt kontooplysninger.
Vi forbeholder os retten til at annullere udstedte billetter, hvis billetten er udstedt som følge af en fejl eller billetten senere er blevet ugyldig f.eks. som følge af aflysning af arrangement eller erstatning af bortkommen billet.
Ved billetkøb accepterer billetkøberen at modtage servicemails og sms i direkte forbindelse med den købte forestilling. Servicemail og sms indeholder praktiske oplysninger i forbindelse med den valgte forestilling.
Vi vil gøre vores bedste for at kontakte dig og informere dig om eventuelle ændringer og aflysninger. Der kan dog være situationer, hvor vi ikke kan få kontakt til alle billetkøbere og gæster. Da du selv er ansvarlig for at holde dig informeret om tidspunktet for en forestilling eller om forestillingen er blevet aflyst, anbefaler vi, at du besøger vores hjemmeside løbende og på selve dagen.
Spørgeskemaer og lign. sendes efter besøget og bruges til at forøge serviceniveauet i forbindelse med teaterbesøget. Læs mere om Aarhus Teaters privatlivs- og Cookiepolitik på denne side.
Enhver form for reklamation, der vedrører selve arrangementet, skal rettes direkte til teatret på info@aarhusteater.dk. Er der imidlertid noget, du er utilfreds med i forbindelse med dit køb af billetter, gavekort eller varer, kan du kontakte Billetservice på billet@aarhusteater.dk eller telefon 70 21 30 21.
Aarhus Teater tager forbehold for fejl og ændringer i priser, spilledage, repertoire, rollebesætning, udsolgte arrangementer mv, ligesom ret til ændringer af spilleperiode og -tidspunkter forbeholdes af Aarhus Teater.
Pladser i prisgruppe B, C, D på Store Scene er reduceret i pris, da der kan forekomme pladser med begrænset udsyn. Aarhus Teater bestræber sig på at markere dette i ved valg af pladser. Det er købers eget ansvar at være opmærksom på om der købes billetter på pladser med begrænset udsyn.
Alle kontrakter indgås på dansk.
(Denne tekst er opdateret den 5. februar 2024)